Klachtenregeling
Een klacht? Bespreek uw onvrede met uw huisarts
Wanneer u ontevreden bent, stellen we het op prijs dat u dit met ons bespreekt. Wanneer wij op de hoogte zijn van uw onvrede, dan kunnen wij proberen het voor u op te lossen.
Is dit lastig voor u of komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen de klacht te bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk.
U kunt uw bericht sturen aan: klachtenfunctionaris@huisartsenposten.nl of per post: Klachtenfunctionaris huisartsen, Westzijde 146, 1506EK Zaandam; of via de website: www.huisartsenposten.nl via contact en dan melden klacht.
De klachtenfunctionaris start de klachtenbehandeling en neemt bij voorkeur binnen 5 werkdagen contact op met u. De klachtenfunctionaris bevestigt de ontvangst van de klacht, bespreekt vervolgens de mogelijkheden en maakt samen met u hier afspraken over. Doel van de klachtenbehandeling is bemiddeling gericht op hoor en wederhoor. Tijdens dit traject houdt de klachtenfunctionaris u en de betrokken zorgverlener op de hoogte van de voortgang. Ten slotte ontvangt u schriftelijk bericht over de afhandeling van de klacht (bij voorkeur per e-mail) met daarin de uitkomst en mogelijke verbeterpunten voor de praktijk. Bent u niet tevreden met deze uitkomst dan verwijst de klachtenfunctionaris u naar een geschilleninstantie.